Ensimmäinen viikko perillä




Täällä sitä ollaan Washingtonin osavaltion pääkaupungissa ja totutellaan mm tällaisiin maisemiin koti-ikkunoistamme:

Juuri nyt merimaisemamme muistuttaa enemmän mutalammikkoa laskuveden takia, mutta tuolla purjeveneiden takana siintävät kauniit Olympic mountains, jotka kuulemma näkyvät varsin harvoin. Eli kelit ovat juuri nyt kohdillaan.

Tältä maisema parvekkeeltamme ja keittiön ikkunoista näyttää nousuveden aikaan:




Vain hetki sitten tallustelimme kotimme lähellä sijaitsevassa puistossa Priest point parkissa ja ihastelimme n. 30 metrisiä puita, joiden pintaa peittävät paitsi sammal, myös muratit sekä jopa pienet sananjalat. Puistosta löytyy myös merenrantaa, josta päätin ottaa joka käyntikerralla yhden simpukankuoren/kiven tms ”matkamuiston” jotta pysyn laskuissa siitä, kuinka monta kertaa kyseisessä sademetsääkin muistuttavassa puistossa on tullut vierailtua.Yritän saada liitettyä kännykällä kuvaamiani valokuvia tähän, metsä on nimittäin todella uskomattoman näköinen.
:








Mutta paitsi, että itse metsä ja jumalattoman korkeat puut ovat jo nähtävyys sinänsä, löytyy Priest Point Parkin rannassa näkee paljon myös sinisimpukkanippuja, ja vesirajassa hauskoja simpukoita, jotka ruikkivat vettä sisältään.

Comments