A Finnish walk
Olen siunattu sekä ihanilla naapureilla että läheisellä ”enchanted forestilla” , jonka mäkiset ja kiemurtelevat, vehreät polut saavat minut joka kerta haukkomaan henkeäni, eivätkä aina pelkästään ihastuksesta! Lähdimme paikallisen ystäväni kanssa jälleen tänään jokaviikkoiselle (toisinaan jopa useampaan kertaan viikossa tapahtuvalle) hikingille tuohon kauniiseen, vehreään ”sademetsään”. Juttelimme, kuten aina, alkumatkan niin vanhustenhoidosta, koulutuksesta kuin ihmissuhteista ja kokemuksista omissa elämissämme ja jossakin vaiheessa tuli puheeksi suomalaisuus sekä suomalaisille tyypillinen käytös. Totesin ystävälleni, että todennäköisesti me suomalaiset kulkisimme tämänkin reitin metsässä hiljaisuuden vallitessa ja yritin vakuuttaa ystäväni siitä ettei se olisi minullekaan vaikeaa. Ystäväni intoutui tästä, täällä varsin oudoksi tulkittavasta, tavasta siinä määrin, että päätimme yrittää vaeltaa reitin täydellisen hiljaisuuden vallitessa aina puolimatkasta autolle ...