Syksy saapui rytinällä ja kotiinlähtö häämöttää
Syyskuun lopun aamu täällä Tyynenmeren rannalla avautuu silmieni edessä kauniin tyynenä ja aurinkoisena, mutta lämpömittarin mukaan ulkona on käyty 36F:ssa eli +2.2C asteessa (!) Siippani laittoi tuuletuksen ohjauskytkimestä lämmityksen päälle eilen illalla, ja toissa-aamuna laitoimme Suomesta vierailulla olleen ystäväni kanssa jo butaanikaasua käyttävän kaasutakkammekin päälle, jotta tarkenimme syödä aamupalaa. Ensi yöksi minun on vaihdettava kesäaikainen peittommekin jo paksumpaan talvipeittoon. Niin se muuttuu nopeasti säätilat ja lämpötilat täälläkin syksyisiksi, vaikka asuinpaikkamme täällä USAn Northwestissä on likimain samoilla leveyspiireillä kuin keski-Ranska, Itävalta ja Slovakia Euroopan puolella. Ja niinhän se menee ystävät, että kaikki, ihan kaikki, niin hyvä ja onnellinen kuin kivulias ja hankalakin, loppuu aikanaan. Kuten täällä Budd Inletin rannalla kesä (tänäaamuna tuntui, että syksykin muuttuu jo pian talveksi!) sekä meikäläisen housewaifaus tä...