Seattlen ihmeitä
Viime viikonlopun kunniaksi poikkesimme siippani kanssa Seattlessa ja sen suositussa Chihuli Garden and Glass Galleryssa. Dale Chihuli on paikallinen lasitaiteilija, jonka teoksia on ollut näytillä myös Euroopassa ja joka on ilmeisen tunnettu lasitaiteen piireissä. Näyttely oli upea väriloistossaan, mutta täytyy myöntää, ettei se Guggenheimille kuitenkaan ihan pärjää. Taidenäyttelyn lisäksi hämmästelimme mm. Amazonin korkeita lasitoimistotaloja sekä Amazonin työntekijöidensä innovointi- ja ajattelupaikaksi rakentamaa The Spheresin lasipalloa, nautimme espressoa (minä Kombuchaa ;-) Starbucksin kotikaupungissa poikkeuksellisesti pienestä, italialaisesta katukahvilasta ja poikkesimme Whole Foodsissa syömässä ehkä maailman parasta itse noutotiskeistä kokoamaamme buffet-salaattia (gluteenittomiakin vaihtoehtoja löytyi hienosti!) ja tietysti talsimme ympäriinsä, törmäsimme Pirkko-nimiseen Marimekko-kauppaan, Monorailasimme sekä eksyimme onnistuneesti paikalliseen o...