”Pyhiinvaellukseni” Walmartiin
Saatoin siippani jälleen töihin tänäaamuna ja päätin, että suuntaan askeleeni Walmartiin, sillä kauppalistalle oli kertynyt sekalainen seurakunta ostettavaa.
Matkaa lähimpään ”mekkaan” on liki 10 mailia, eli täältä Olympian kaupungin puolelta ei tätä maailman suurinta (työntekijämäärältään) kauppaa löydy. Naapurikylistä tai oikeastaan Olympian suburbilta kyllä.
Sisään mennessäni ajatukseni oli, että tutkisin jokaikisen hyllyjen välin ja ihmettelisin mitä kaikkea tuo kauppojen kauppa oikein pitää sisällään (vähän niinkuin Pirkanmaalaiset, kun he suuntaavat autonsa ja askeleensa kohti Tuurin kyläkauppaa ;-)No, jaksoin käydä läpi tuote tuotteelta noin 10 ensimmäistä välikköä, sitten huolestuin, etten saisi millään ostettua kaikkea tarvittavaa, jos vain tutkisin mitä kaikkea kaupasta löytyy. Niinpä päätin jättää joitakin hyllyjen välejä tutkimatta ja oikaisin grocery osastolta suoraan kosmetiikka- ja personal hygiene osastoille. Kiemurtelu ja kääntyily tuon jättikaupan hyllyjenväleissä ei ole ollenkaan niin helppoa kuin saataisi äkkiä kuvitella, sillä Walmartin kärryissä on vain kääntyvät etupyörät, takapyörät ei liiku kuin eteen- ja taaksepäin. Niillä ei siis väistetä muita kaupassaolijoita ollenkaan niin ketterästi kuin kotimaisen Cittarin tai S-marketin kärryillä =)
Arvatkaa kuinka kauan haahuilin tuon ostosmekan käytävillä? 2,5 tuntia! Mutta löysin kuin löysinkin kaiken tarvittavan. Hankin itselleni jopa kofeiinitonta murukahvia sekä coffee creamer -nimellä kulkevaa maustettua kahvi”kermaa”, jossa ei yllätysyllätys ole lainkaan maitotuotteita eikä oikeita makuaineita, vaan ainostaan kaikkea keinotekoista 8-|
Kukaan teistä kymmenestä ;-) blogini seuraajasta ei varmastikaan ylläty, jos kerron, että paikallinen decaf instant coffee tuon keinotekoisen karamellinmakuisen coffee creamerin kanssa maistui aivan hirveältä =|
Onneksi olin löytänyt Fred Meyerilta (paikallinen supermarkettiketju) gluteenittoman ja maidottoman (sekä geenimuunetelemattoman) kasvisburriton, joka sitten taas maistui oikein namille tuon 2,5h ”pyhiinvaelluksen” jälkeen.
Matkaa lähimpään ”mekkaan” on liki 10 mailia, eli täältä Olympian kaupungin puolelta ei tätä maailman suurinta (työntekijämäärältään) kauppaa löydy. Naapurikylistä tai oikeastaan Olympian suburbilta kyllä.
Sisään mennessäni ajatukseni oli, että tutkisin jokaikisen hyllyjen välin ja ihmettelisin mitä kaikkea tuo kauppojen kauppa oikein pitää sisällään (vähän niinkuin Pirkanmaalaiset, kun he suuntaavat autonsa ja askeleensa kohti Tuurin kyläkauppaa ;-)No, jaksoin käydä läpi tuote tuotteelta noin 10 ensimmäistä välikköä, sitten huolestuin, etten saisi millään ostettua kaikkea tarvittavaa, jos vain tutkisin mitä kaikkea kaupasta löytyy. Niinpä päätin jättää joitakin hyllyjen välejä tutkimatta ja oikaisin grocery osastolta suoraan kosmetiikka- ja personal hygiene osastoille. Kiemurtelu ja kääntyily tuon jättikaupan hyllyjenväleissä ei ole ollenkaan niin helppoa kuin saataisi äkkiä kuvitella, sillä Walmartin kärryissä on vain kääntyvät etupyörät, takapyörät ei liiku kuin eteen- ja taaksepäin. Niillä ei siis väistetä muita kaupassaolijoita ollenkaan niin ketterästi kuin kotimaisen Cittarin tai S-marketin kärryillä =)
Arvatkaa kuinka kauan haahuilin tuon ostosmekan käytävillä? 2,5 tuntia! Mutta löysin kuin löysinkin kaiken tarvittavan. Hankin itselleni jopa kofeiinitonta murukahvia sekä coffee creamer -nimellä kulkevaa maustettua kahvi”kermaa”, jossa ei yllätysyllätys ole lainkaan maitotuotteita eikä oikeita makuaineita, vaan ainostaan kaikkea keinotekoista 8-|
Kukaan teistä kymmenestä ;-) blogini seuraajasta ei varmastikaan ylläty, jos kerron, että paikallinen decaf instant coffee tuon keinotekoisen karamellinmakuisen coffee creamerin kanssa maistui aivan hirveältä =|
Onneksi olin löytänyt Fred Meyerilta (paikallinen supermarkettiketju) gluteenittoman ja maidottoman (sekä geenimuunetelemattoman) kasvisburriton, joka sitten taas maistui oikein namille tuon 2,5h ”pyhiinvaelluksen” jälkeen.

Comments
Post a Comment