Kolme yötä muuttoon on..🎶


Niin se aika vaan kuulkaa juoksee ja aivan pian se on vihdoin(!) käsillä. Nimittäin piiiiitkä lento- ja muuttomatka to the northwest of USA!

Lattiat täällä kotona ovat täynnä matkalaukkuja ja pöydillä lojuvia tärkeitä papereita, joita ilman Yhdysvaltojen kamaralle ei ole mitään asiaa. Vielä kun muistaisi ottaa kaikki mukaan, niin hyvä tulisi. 

Siippani muutti paikan päälle vain kuukausi alkuperäisestä aikataulusta myöhässä ja on kotiutunut uuteen kämppäämme videopuheluidemme ja viestittelyidemme perusteella varsin hyvin. Hän on kokenut luoteis-USAn vaihtelevat säät sekä sen miten haavoittuva on heidän infrastruktuurinsa, kun maahan sataa 25cm lunta ja ilma paukkuu pakkasella. No, sanotaanko nyt näin: siippani ei ole päässyt pakoon lumitöitä, eikä talvea, mutta hän on sitä vastoin saanut nauttia hiljaisesta kodista, jossa kukaan muu ei sanele mitä hänen pitäisi tehdä tai olla tekemättä. Siihen on kuitenkin pian tuleva muutos ( =) valitan rakas). 

No, tekemättä jättämisestä en voi häntä ainakaan syyttää, sillä hän on ollut ahkera ja saanut muun muassa järjesteltyä tavaransa kaappeihin (hämmästyttävää!), tutustuttua paikallisiin ruokakauppoihin sekä niiden tarjontaan, kierreltyä lähiluontopoluilla sekä lähinähtävyyksissä, hommattua meille auton sekä sen rekisteröinnin, kaasutakan ja television toimimaan sekä ennen kaikkea hankittua meille NHL-kanavat (ne olisi kyllä voinut jättää hommaamatta, mutta olkoon).

Minä sen sijaan pääsen matkaan 2kk alkuperäisestä suunnitelmasta myöhässä, hyvin perusteellisten tutkimusten (=ikävien ronkkimisten) ja muutaman bioottikuurin jälkeen, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan!

Onnekseni minulle on tarjolla henkistä tukea piiiiitkille lennoille sekä fyysistä tukea matkalaukkujen raahamiseen, sillä jälkikasvumme lähtee myös mukaan, laskettelulomalle. Jiihaa, look out Whistler, here we come!







Comments

Popular posts from this blog

Osa 2: BOEING FACTORY TOUR

Syksy saapui rytinällä ja kotiinlähtö häämöttää

Rattikauhua Amerikassa